Saunování v páře
Zpět na "Produkty

Parní kabiny

Saunování v páře

Uvolnění a relaxace v parní kabině

Parní kabiny jsou ideální pro posílení celého imunitního systému ve studeném podzimním období. Pára uvolňuje tělo i mysl, pomáhá k odbourání stresu a napětí. Parní kabina představuje zcela ideální kombinaci tepla a vlhkosti. Většina parních kabin umožňuje sprchování a vodní masáž pomocí směrovatelných vodních trysek a zároveň relaxaci v páře.

 

Využití esencí ke zlepšení nálady

V parní kabině inhalujete vodní mlhu, čímž se zvlhčují dýchací cesty, to uvolňuje hlen a očišťuje tělo. Při kašli, prochladnutí nebo chronických chorobách může k posílení obranyschopnosti těla pomoci vonná esence, například eukalyptus či máta.

 

  • Parní kabiny se dělají nejen pro komerční účely, ale i Vy můžete mít svou parní kabinu u Vás doma!
  • Vytvoříme Vám technický nákres dle Vašich prostorových možností a samozřejmě také cenovou kalkulaci.
  • V naší vzorkovně můžete funkční parní kabinu vyzkoušet
je rozhodující

Teplota v parní kabině

je rozhodující

Fyziologický účinek parní kabiny

Tělo se snaží zvýšit ztrátu teploty pomocí všech možných cest–hlavně pokožkou a plícemi. Pokud teplota prostředí překročí teplotu těla, jediným způsobem, jakým se tělo s touto skutečností vyrovná je prostřednictvím potu. Tělo nemůže udržet konstantní teplotu, když je teplota prostředí tak vysoká, jako při parní lázní nebo sauně a proto teplota těla začíná stoupat. Jak se kožní cirkulace zvýší, okolní teplota je tělem přijímána mnohem rychleji. Snížená kožní cirkulace by redukovala růst teploty těla, ale to není možné. Růst teploty těla závisí na teplotě a vlhkosti obsahu parní lázně, schopnosti pocení koupajícího se a délce koupele. Zjistilo se, že teplota těla je od 37.6°C do 40°C.

Výsledky výzkumu odhalily, že při správné volbě teploty a trvání, má parní lázeň stejné termální efekty jako sauna a je ve stejné míře užitečná a prospěšná. Děje se tak v důsledku toho, že nasycený stupeň vlhkosti v parní lázni je vyvážený nižšími teplotami jako v sauně. Potěšení a účinky, které nabízí parní lázeň tak závisí jenom na správně nastavené a udržované teplotě. V parní lázni je optimální teplota mezi 43–46°C.

Tyto teploty nejsou vyzkoušeny pouze jako nejpříjemnější, ale jsou také nejprospěšnější. Pokud je maximální teplota překročena o pouhé 2–3°C, atmosféra začne být velmi horká. Pořádné kontrolní systémy v parní lázni automaticky zabraňují nárůstu teploty, udržují optimální podmínky s nejvyšší spolehlivostí, regulují teplotu, dodávají a hustí páru, přinášejí čerstvý vzduch a odsávají spotřebovaný vzduch.

 

Historie relaxace v páře

Parní kabiny jako lázeň

Historie relaxace v páře

Historie parní lázně sahá až do dávné minulosti.

Parní lázeň byla velice populární u starověkých Řeků, následně byla převzata Římany, kteří ji nazývali Sudatorium a dopřávali si ji jako součást Římských koupelí.

Původ parní lázně

V Turecku parní lázeň nebo-li „Hamam“ přežila tisíce let, a tím vzniklo i používání pojmu „Turecká koupel“. Praxe se rozšířila i do severního Ruska, kde je známá pod názvem „Banja“. Parní koupele byly budovány také v Evropě, jejich expanze však byla limitována technickými problémy (především regulací teploty páry) a vysokými investičními náklady. Dnešní technologie v generování páry umožňují instalaci parní lázně téměř kdekoliv a za rozumnou cenu.

Co je parní lázeň?

Stejně jako sauna, parní lázeň podporuje pocení. Liší se však odlišnými atmosférickými podmínkami. Parní lázeň Vás nejenom uvolní a obnoví Vaši energii, ale také podpoří Vaše zdraví a krásu. Nejefektivněji funguje při teplotách mezi 43°C a 46°C a relativní vlhkostí nad 100%. V parní lázni by měla být permanentně pára (mlha). K tomu je potřeba výkonný generátor páry, přesný kontrolní systém a parotěsná kabina, aby se předešlo unikání páry a poškození okolních místností.

Vědecký výzkum

V průběhu let 1983 a 1986 byly na Univerzitě v Mnichově, Institutu léčebné balneologie a klimatologie provedeny rozsáhlé série porovnávacích testů pro zjištění efektů sauny, parní a vířivé lázně na lidské tělo. Parní lázeň do této doby zahalovala značná nejistota. Parní lázeň by neměla být doporučována nebo předepisována klientům, kteří mají problémy se srdcem, naopak je doporučována klientům, u kterých jsou indikované obecné aplikace vlhka a tepla.

 

saunování v parní kabině

Účinky parní lázně

saunování v parní kabině

Parní lázeň je stejně ozdravující jako příjemná. Je doporučována jako podpůrná činnost pro zmírnění níže uvedených stavů. Pomáhá silou vysokého obsahu páry a vlhké teploty. Seznam byl potvrzen výzkumem provedeným na Institutu zdravotní balneologie a klimatologie univerzity v Mnichově:

  • průduškové astma
  • bronchitida
  • katar horních cest dýchacích
  • kašel
  • chrapot
  • vykašlávání
  • neakutní revmatické potíže
  • omezené nebo bolestivé pohyby kloubů

Jako podpůrný prostředek je parní lázeň doporučována i pro osoby trpícími:

  • poruchami spánku
  • suchou, rozpraskanou pokožkou
  • svalovou tenzí
  • svalovou slabostí v podkožních krevních cévách
  • citlivostí na náhlé změny teplot

Velká výhoda parní lázně vyplývá z vysoce prospěšných účinků na pokožku, což ocení zvláště ženy. Vlhké teplo stimuluje tok podkožní krve a intenzivně čistí pokožku, otevírá póry, odstraňuje odumřelé buňky a nečistoty, zanechává kůži hebkou, čistou a hedvábně hladkou.

 

Správný způsob provádění parní lázně

Postup, který se prokázal jako úspěšný při saunování se doporučuje také pro parní lázeň. Měly byste praktikovat stejný režim:

  • Před prvním pobytem v parní lázni se osprchujte, užijte si pobyt v parní lázni, nepřekročte však 15–20 minut, ochlaďte se studeným čerstvým vzduchem a vodou bez toho, abyste tělo šokovaly a zabraňte „chvění se“. Pokud máte studená chodidla, dopřejte si teplou koupel nohou. Nepřekračujte více než 2–3 sezení v parní lázni. V případě kombinovaného zařízení jako sauna a parní lázně, které poskytují různé typy koupelí, můžete tyto procedury střídat.
  • Podstatné je se po každém sezení pořádně ochladit. Nikdy nezačínejte nové sezení, pokud je Vaše tělo stále teplé (nebo ještě hůře, stále horké). Kdyby jste to udělali, můžete přetížit cirkulační systém. Jestliže tělo nebylo po parní lázni zchlazeno, může být i plavání ve vyhřátém bazénu fyzicky škodlivé stejně jako pobyt v sauně.
  • Pokud si parní lázeň vychutnáte správně, pomůže Vám překonat stres každodenního života, odpočinout si, zotavit se, získat novou sílu, zlepšit fyzickou a mentální pohodu. A navíc, parní lázeň může být také dobrá zábava.
Poptávám tento produkt

Rádi by jste se dověděli více informací o tomto výrobku? Napiště nám zde Vaše dotazy.


Zpět na "Produkty"